Lovina, Bali part2 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu Lovina, Bali part2 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu

Lovina, Bali part2

Door: Erik en Jill

Blijf op de hoogte en volg Erik en Jill

06 Juni 2014 | Indonesië, Lovina

Ennnn, daar zijn we weer met een nieuw verhaal over onze avonturen hier in Indonesië.
Inmiddels is onze eerste week in Lovina bijna voorbij, morgen gaat onze reis verder naar Sulawesi, Makassar.

Donderdag (gister) hebben we besloten om een dagje naar een eiland in het westen van Bali te gaan. Dit is een onbewoond eiland waar je heel mooi kunt duiken en snorkelen. Menjangan heet dit eiland (google het is, wauw!!) Bij het horen dat er gedoken kon worden, werden Erik en ik meteen erg enthousiast want dat vinden wij beide echt fantastisch. Pa en ma vinden het leuk om te snorkelen, dus zo gezegd zo gedaan.
Om 08:00uur opgehaald en vervolgens naar de duikschool om alle materialen te passen en te testen. Vervolgens 1,5uur in een busje getoured richting west-Bali om daar over te stappen op een klein bootje die ons naar het prachtige eiland zou brengen. Tijdens de bootreis kregen we alle uitleg en instructies die we nodig hadden om te kunnen duiken. Erg spannend maar zo leuk om dat weer eens te doen.
De bootreis deed mij overigens niet veel goeds, kots en kots misselijk dat ik was, alleen al door te kijken naar het bewegen op die boot. Maargoed, brillen op en gaaaaan.

Van uitgestrekte koraalwand tot grotten, prachtige maar dan ook echt super gave vissen, zee sterren, nemo visjes noem het maar op zijn wij in deze onderwater wereld tegen gekomen. Dit is wel even wat anders dan duiken in Turkije. Zodra we thuis zijn kan ik foto's plaatsen van het duiken want die staan op mijn digitale camera.
Erik en ik doken samen, en werden gevolgd door de instructeur die ons eigenlijk heel vrij liet. Wat een super ervaring weer! Toch maar weer eens serieus gaan nadenken over het halen van een duik brevet :)
Na ongeveer drie kwartier duiken kwamen we weer boven water, vol ongeloof wat was dit kick! Ik weet in ieder geval dat ik daar wel wil wonen, in die onderwater wereld. Al die kleuren! Ik raak er niet over uitgepraat. Vervolgens een lunch om daarna onze tweede duik te maken die alleen nog maar mooier was dan de eerste.
Na het duiken terug in de boot om weer richting de auto te gaan en weer 1,5uur terug te toeren, compleet naar de **** komen we weer terug bij ons hotel! lekker eten en op tijd naar bed!

Vandaag konden we het toch niet laten om meer van Bali te willen zien en zijn we toch maar weer op pad gegaan. Hoppa, Bussie gehuurd en ons laten gidsen door Anni en Wayen, anni spreekt goed Engels en kon ons enorm veel vertellen over het leven van de Balinese bevolking en het hoe en waarom. We zijn bij een wajang poppenmaker geweest midden in de bergen, vervolgens naar het bratanmeer en de tempel daarbij en daarna doorgereden naar de prachtige Unesco rijstvelden van Jatiluwih, wat een plaatje!! Mocht iemand ooit in Bali komen, zou ik zeggen sla dat niet over. Over enkele dagen is het oogsttijd dus de rijstvelden zijn op dit moment iets geler als anders, maar een maand nadat ze zijn geplant zijn de terrassen heel lichtgroen. Dit hebben we ook gezien maar dan wel op een andere plaats.
Na de rijstvelden een lokale fruitmarkt bezocht, heerlijk krupuk gekocht en wat souvenirs (want die hebben we uiteraard nog niet:)) en doorgereden door de bergen naar het hotel om af te koelen in het zwembad. Mooie dag weer!

Ennnn, vanavond heb ik lekker Marlijn (vis) gegeten :) primeur!!

Nou dit was het dan weer voor vandaag. We zijn weer terug wanneer we in Makassar zijn.
Trimakassi voor het lezen :)

Xx

  • 07 Juni 2014 - 00:32

    Karin Sparaco:

    Ik heb je reisverslag weer gelezen.
    Wat een leuk reisverslag, leest lekker weg.
    En terwijl ik het lees, zie ik het zo voor mij ,hoe jullie daar genieten van al het moois en lekkers wat jullie eten.
    En Jill, ik zou zeker jullie duikbrevet gaan halen .
    Zeker,als jullie er allebei zo gek op zijn.

    Veel plezier en ik lees jullie reisverslag naar makassar, wel als ik het tegenkom.
    Liefs en dikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik en Jill

Hier kun je onze reisverslagen lezen.

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 5187

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 14 November 2015

Chili 2015

31 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Bali & Sulawesi

14 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Rondreis China 2013

06 November 2012 - 16 November 2012

Las Vegas 2012

Landen bezocht: