Voorbereidingen Chili & Paaseiland - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Chili & Paaseiland - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Chili & Paaseiland

Door: Jill&Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik en Jill

07 September 2015 | Nederland, Vlaardingen

Hallo Iedereen,

Het was weer een poosje stil vanaf onze kant maar vol goede moed beginnen we wederom aan een nieuw reisverslag, dit keer voor Chili & Paaseiland.
Over een aantal weken zal het vliegtuig ons brengen naar Zuid-Amerika, super spannend.

We zijn al flink in de weer geweest met de planning voor onze 4 weekse reis en hebben weer leuke dingen op het programma staan. Maar hier even kort iets over de voorbereidingen.

Het idee is eigenlijk in de loop van de tijd ontstaan. beide wilde graag eens een keer naar Zuid Amerika, maar dan wel ergens waar het relatief veilig reizen is en waar we toch auto kunnen rijden. De wereldkaart flink wat uurtjes afgetuurd en uitgekomen bij Chili, maar als we die kant op gaan kunnen we echt Paaseiland niet uitsluiten, dus die doen we erbij.
we hebben flink wat af gegoogled en met veel informatie een idee uitgeschreven. Zodoende besloten om de vluchten naar Santiago te boeken via Iberia.

Vanuit Santiago een reisplanning gemaakt met alles wat we binnen 4 weken willen doen en zien en op basis hiervan overige vluchten vastgezet.
Vluchten zijn vastgezet via LAN en SKY airlines. Autohuur is bevestigd.

Inentingen hoeven we niet te halen, we zijn nog leuk beschermd na onze vorige reizen.
Verzekeringen zijn allemaal up to date.

Met onze spiegelreflexcamera zijn we aan het oefenen om mooie plaatjes te kunnen schieten als herinnering.
Nieuwe tassen gehaald voor de trekking die op de planning staat in Zuid-Chili, Patagonie. Tevens goede wandelschoenen die ik nog steeds probeer uit te lopen. Wekelijks opnieuw blaren, maar ik hou vol. Mocht iemand nog tips hebben hoor ik m graag.
We zijn al flink aan het 'trainen' door hier flinke wandelingen te maken.

We kijken enorm uit naar onze reis.