Lovina, Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu Lovina, Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu

Lovina, Bali

Door: Erik en Jill

Blijf op de hoogte en volg Erik en Jill

04 Juni 2014 | Indonesië, Lovina

Afgelopen zondag zijn wij aangekomen in Bali, Indonesië. Na een lange reis van +\- 27uur, een tussenstop in Jakarta, eindelijk in Lovina gearriveerd. Bij aankomst niet veel van de omgeving kunnen gezien, gezien het hier om 18:00uur al pikkedonker is.
Dus hebben we heerlijk ons bedje opgezocht om weer fris en fruitig de maandag in te gaan.

Deze dag, wat overigens prachtig wakker worden was (als het lukt plaats ik er wat foto's bij) heerlijk aan het relaxen gegaan. Begonnen met een strandwandeling, het strand hier in Lovina is zwart lava zand, maar het water is zalig. Na de strandwandeling lekker onze handdoek gepakt en aan het zwembad gelegen om wat bij te komen van onze reis.
Erik en ik kunnen nogal moeilijk stil liggen, dus zijn wij na een paar uurtjes weer lekker aan de wandel gegaan om de omgeving hier te verkennen. Heel bijzonder en mooi, lieve en vriendelijk mensen en het eten?: Fantastisch! Dat vraagt natuurlijk van mij om weer wat kook workshops te gaan doen ;) haha
Verder hebben we deze dag vrij ontspannen doorgebracht.

Dinsdag hebben we al weer wat meer ondernomen, begonnen met een bezoek aan een prachtig boeddhistisch klooster met super mooi uitzicht over de bergen, vervolgens een bezoek gebracht aan een warmwaterbron, Banjar, het water in deze bron komt rechtstreeks uit de bergen en bevat veel zwavel, dit ruik je wel maar zou erg goed zijn voor je huid. We gaan het merken :)
Na de hotsprings een flinke klim genomen om vervolgens door een halve jungle een super mooie waterval te gaan bekijken, de munduk waterval. Heerlijk fris.
Tijdens de ritjes hiernaartoe, wat tussenstop gemaakt langs de rijstvelden waar de bewoners in de rijstvelden staan te werken, heel leuk om te zien maar wat zal dat hard werken zijn in die brandende zon.

We hebben tot nu toe erg mooi weer, alleen halverwege de middag gaat het betrekken en komen er vanuit de bergen flinke zwarte wolken het land over, die vervolgens een tropische regenbui geven. Maar vaak na een half uurtje, drie kwartier is dit weer overgewaaid.
Het eten is zoals ik al eerder zei zalig, van gadogado tot nasi goreng, met zoveel meer smaak dan Conimex :)

Hier in Indonesië lopen heel veel zwerfhondjes rond, overal waar je komt. Jammer dat we ze niet allemaal mee kunnen nemen, maar vergeleken met hier hebben onze hondjes in Nederland het gewoon luxe. Speciale brokken en luxe hondenvoer, hier leven die beestjes als ze geluk hebben op rijst en oud fruit.
Mijn hart voor dieren breekt hier soms, ongelooflijk maar wel heel logisch dat de mensen hier de dieren echt nodig lijken te hebben om te overleven en/of geld te verdienen. Hanen worden hier gebruikt voor (illegaal) hanengevechten, de hanen zitten dan ook in een rieten kooi bij de mensen voor hun huis waar ze behoorlijk opgefokt lijken te zijn. Ik krijg echt zin om die kooitjes open te maken en ze vrij te laten, maar dit mag niet van Erik! :)

Verder, vandaag, woensdag, gaan we naar een Passar in Singaraja, Eem locale markt voor locale mensen. Ik ben benieuwd! Wanneer ik meer nieuws heb vertel ik weer verder.

Doeiii :)
Erik en Jill

• 04 Juni 2014 - 06:22

Je Zus:

Mogguh zuster!!! Leuk om te lezen zo op de vroege morgen!!! Blij dat het mooi is, en dat het allemaal bevalt! Ik lach me rot om je Conimex vergelijking. Wij hollanders moeten (en kunnen dus ook) nog zoveel leren van de echte Aziatische keuken.
    Love you, en nog een hele mooie fijne 2 en halve week met zijn 3 tjes!!! xx

• 05 Juni 2014 - 23:21

Karin Sparaco:

Ja, Jill ,daar leer je de echte Indische keuken, wel wat anders dan Conimex , zeker weten.
    Maar ook in Indonesië smaakt het eten anders , ligt eraan in welke streek je zit.

Aan de foto,s te zien genieten jullie volop.
    Ik heb je reisverslag gelezen , en moest wel lachen , dat je de kooitjes wilde openen van die vechthaantjes, maar niet mocht van Eric.
    Ik zag het al helemaal voor mij , jij als dieren liefhebster, al die kooitjes openen , en dan hard wegrennen.

Nou meis, geniet ervan kijk weer uit naar je volgende verslag .

Dikke kus van kaatje