Voorbereidingen Bali & Sulawesi - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Bali & Sulawesi - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Erik en Jill Rijswijk - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Bali & Sulawesi

Door: Erik en Jill

Blijf op de hoogte en volg Erik en Jill

10 Mei 2014 | Nederland, Vlaardingen

De vakantietijd is weer in zicht en dat betekent o.a. voor ons om weer eens een blog te gaan schrijven over onze vakantie plannen. Uiteraard doen we ook dit keer weer ons best om met regelmaat weer een verhaaltje te plaatsen over onze belevenissen.

In januari van dit jaar hebben we besloten om toch maar weer naar Azië te gaan. Het blijft immers een onwijs boeiende cultuur.
De bestemming van dit jaar: Bali & Sulawesi

We reizen samen met Erik zijn ouders en gaan drie weken. Na wat onderzoek te hebben gedaan blijkt dat we geen visum hoeven aan te vragen vanuit Nederland, dit kan bij aankomst in Indonesië.
Vaccinaties hoeven we dit keer niet te halen, gezien we al voldoende gevaccineerd zijn van de vorige reis naar China.

Ja, wat moet je dan aan voorbereidingen doen zou je zeggen?
Nou, vooral heel veel voorpret door uit te zoeken wat we willen bekijken in Bali en Sulawesi en een reisplanning te maken met welke steden wij willen bezoeken.
Onze planning tot nu toe:

1 week Noord-Bali
1 week Zuid-Sulawesi
1 week Zuid-Bali

Waarom we graag naar Bali & Sulawesi willen?

Erik is al eerder in Indonesië geweest met zijn ouders, enkele jaren geleden en Jill nog nooit. Van de verhalen en foto's die ik heb gezien lijkt het mij super om Bali te bezoeken.
Sulawesi is voor ons allen nog onbekend, het trekt ons nog meer nadat wij enkele maanden geleden een documentaire van Erica Terpstra hebben gezien over Sulawesi. Ontzettende mooie docu overigens, aanrader!

Verder is het nu een kwestie van wachten tot het zover is, nog even bikkelen op het werk en Jill heeft alvast een gedeelte van haar tas ingepakt :) Je kan niet vroeg genoeg beginnen!!!

Toedeledoki :)



  • 11 Mei 2014 - 14:59

    Karin Sparaco:

    Leuk voor jullie, Indonesië het land waar mijn ouders vandaan kwamen.
    Ik lees dat jullie naar Bali en Sulawesi gaan.
    Mooie cultuur opsnuiven.
    Het is voor mij nog steeds een toekomstdroom om ook een keer te gaan naar Indonesië te gaan.
    Wil heel graag naar het eiland Java, omdat daar mijn beide ouders vandaan komen.en natuurlijk eindigen op het eiland Bali.
    Ik probeer zoveel mogelijk je reisverslag te volgen .
    Ik ben benieuwd hoe jij , omdat dit voor jou de eerste keer is , gaat ervaren.
    Ik wens jullie alvast een hele fijne vakantie toe.

  • 11 Mei 2014 - 17:05

    Karin Bakker:

    Nu al veel succes met alle voorbereidingen. Fijne tijd in Bali

  • 11 Mei 2014 - 17:25

    Pamela Anderson:

    Hallo Erik,
    Ik las net op Facebook dat jij, Jill en je ouders weer naar Indonesië gaan en wel naar Bali en Sulawesi: leuk. Sulawesi is een schitterend eiland, ik ben daar enige jaren geleden geweest. Heel anders weer dan de eilanden die jullie eerder hebben bezocht. De visum kun je inderdaad in Indonesië kopen, want jullie verblijven daar maar 3 weken. Deze visum kun je kopen vlak voordat je de douane passeert waar je je paspoort moet laten zien. Het kost dacht ik 20 à 22 Euro. Wij hebben in Sulawesi een gids gehuurd met chauffeur en een soort trekking gedaan van een week. Was schitterend!
    Alles verder goed met de familie?
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe.
    Hartelijke groeten,
    Pamela Anderson

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlaardingen

Erik en Jill

Hier kun je onze reisverslagen lezen.

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 5193

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 14 November 2015

Chili 2015

31 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Bali & Sulawesi

14 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Rondreis China 2013

06 November 2012 - 16 November 2012

Las Vegas 2012

Landen bezocht: